کاشی و سرامیک

مراحل نصب کاشی

مراحل نصب کاشی

مراحل نصب کاشی  به دیوار  نیاز به ایجاد زیرساخت و البته کمی صبوری دارد. به دلیل  این که در نصب کاشی و سرامیک به دیوار  نیاز به چسباندن اجسام سنگین به یک سطح عمودی میباشد، به همین دلیل این کار به هیچ عنوان سخت نمیباشد. البته نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوار به مهارت بیشتری نسبت به نصب آن بر روی کف سازه نیاز دارد.

استفاده از چسب کاشی تحول عظیمی در نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوار و کف سازه ایجاد کرده است. انواع چسب خمیری کاشی و یا چسب پودری سرامیک وجود دارد که با قدرت چسبندگی بالا، و سهولت در اجرا، فرآیند کاشی کاری را به یک پروسه بدون دردسر و حتی خوشایند تبدیل کرده است.

 

مراحل نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوار با استفاده از چسب

همانطور که اشاره کردیم، نصب کاشی و سرامیک به خصوص با استفاده از چسب کاشی، به مهارت خاصی نیاز ندارد.

  • ابزار و مصالح مورد نیاز برای نصب کاشی و سرامیک

دو مورد از اساسی ترین ابزار و مصالح مورد نیاز در کاشی کاری دیوار، چسب کاشی و ماله شیاردار می باشد:

  • چسب کاشی و سرامیک

نوعی ملات کاشی کاری میباشد، که با سیمان، شن و افزودنی های چسب دار درست میشود. این چسب در ترکیب با آب کارایی فوق العاده ای پیدا کرده و چسبانندگی قابل توجهی ایجاد می کند. در چسب کاشی مقداری مواد لاتکس نیز وجود دارد که موجب انعطاف پذیری بیشتر بافت آن می شود. این خاصیت چسب کاشی و سرامیک باعث جلوگیری از ترک خوردگی آن بر اثر خشک شدن، گذر زمان و عوامل محیطی می شود.

ماله شیاردار

نوعی ابزار ساختمانی است که به منظور ایجاد پستی و بلندی در سطح ملات های مختلف و اتصال بهتر مصالح به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب بهترین سایز ماله شیاردار برای کاشی کاری دیوار با چسب، بستگی به اندازه و ضخامت کاشی و سرامیک مورد نظر دارد.

ماله شیاردار یک سمت صاف و یک سمت شکاف دار دارد.

ایجاد شیار و پستی و بلندی بر روی چسب و پیش از گذاشتن کاشی، باعث چفت شدن کاشی به دیوار و ایجاد استحکام در اتصال مصالح و سازه می شود.

دیگر ابزار و مصالح مورد نیاز کاشی کاری عبارتند از:

کاشی و سرامیک؛ که باید در ابعاد متناسب با دیوار مورد نظر و طرح اجرایی تهیه شود.

قلاویز یا ریسمان اندازه گیری؛

کاتر کاشی؛

اسپیسرهای پلاستیکی؛

محافظ چشم؛

اسفنج و سطل آب

قاب های چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *