کفشور, گاتر

انواع کفشور پشت بام

انواع کفشور پشت بام

در این مقاله قصد داریم درباره انواع کفشور پشت بام توضیحاتی را خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهیم و مزایای کفشور پشت بام را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع کفشور استیل برای پشت بام و سایر فضاها تولید شده و به فروش می‌رسند که با توجه به نیاز پروژه، کفشور مناسب با ابعاد مورد نظرمان را انتخاب می‌کنیم. معمولاً در بام و پارکینگ ساختمان‌ها اولویت با استفاده از کفشورهای خطی استیل یا چدنی است. چرا که کفشورهای خطی میزان بیشتری از آب را در مدت زمان کمتری تخلیه می‌کنند و شیب بندی نیز آسان‌تر می‌شود. همچنین احتمال گرفتگی لوله‌ها کمتر می‌شود. به عنوان مثال در پشت بام یک ساختمان در صورت استفاده از کفشورهای نقطه‌ای، میزان پوکه ریزی بیشتر می شود. علت این امر پیچیدگی شیب بنده به سمت کفشورهای نقطه ای است.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت کفشور استیل و برنجی

 

انواع کفشور و یا shower drain وسیله‌ای از جنس فلز و استیل برای اتصال بین کف و لوله فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد. کفشورها از ورود آشغال و مو که موجب گرفتگی لوله‌ فاضلاب می‌شود، جلوگیری کرده همچنین از خروج سوسک و سایر حشرات به داخل منزل شما جلوگیری می‌کند.

کفشور استیل برای پشت بام

کفشور از جنس استیل می‌باشد به همین دلیل قیمت بالایی دارد. ولی در مقابل آن از مزیت های بیشتری برخوردار است به طور مثال ضد زنگ میباشد، استیل 304 و نگیر، ثبات شکلی تا مدت زمان طولانی و نسوز و…..

بدنه‌ی گاترهای لوکس معمولا از جنس پلی پروپیلن یا PVC ساخته می شود. در بعضی از مدلها یک لبه ی گالوانیزه به عنوان محافظ در دو طرف گاتر و بخش نشیمن گریتینگ نصب می شود. اما جنس گریتینگ‌ها می تواند با توجه به نوع کار مورد نظر به پلاستیکی یا فلزی تغیر داد.

در برخی موارد برای ایجاد مقاومت بیشتر در برابر ضربه از محافظ فلزی (ورق گالوانیزه) در لبه‌های گاتر استفاده می گردد. انواع گریتینگ چدنی، گالوانیزه، استیل، پلی آمید، پلی پروپیلن، پی وی سی و … بسته به نوع کاربری در پروژه‌ی مورد نظر، همراه با گاترهای پیش ساخته عرضه می شوند.

 

بیشتر بخوانید: کفشور دوطرفه

 

مزایای کفشور پشت بام

  • قابلیت اتصال به لوله فاضلاب
  • کفشور دو تکه با گریتینگ و بدنه ی مجزا
  • کیفیت بالای تولید استیل
  • مقاوم در برابر حرارت و اشعه ی آفتاب
  • مقاومت وزنی بالای کفشور استیل در پارکینگ ها

 

امیدواریم از خواندن مقاله انواع کفشور پشت بام رضایت داشته باشید. در ادامه نظرات خود را برای ما قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *