کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک

۱- سفال که همان جزء اصلی میباشد، در اطلاحات به این قسمت پیکره بندی کاشی نیز گفته می شد .

۲- لعاب کاشی که قسمت رویی آن را می باشد جنسی شیشه ای دارد و این همان رنگ و زیباسازی کاشی است و آنچه که شما در ظاهر یک کاشی میبینید. به مواد غیر معدنی نیز سرامیک میگویند منظور از مواد غیر معدنی همان مواد غیر آلی میباشد. لعاب روی کاشی می تواند از جنس سرامیک هم باشد، که به آن  یا سرامیک گفته میشود.

خواص سرامیک به اجزای تشکیل دهنده ان مستقیما مرتبط است. با توجه به درصد مواد مورد استفاده در تولید سرامیک ویژگی های آنها ومخصوصا کیفیت آنها مثل هم نیست.کاشی از نوع محصولات سفالین و سرامیکی است که در بخش های مختلف ساختمان، مانند حمام، توالت و آشپزخانه کاربرد دارد.

ویژگی های کاشی و سرامیک

کاشی از قطعات زیر تشکیل میشود:

۱- قطعه سفالی که قسمت اصلی و پیکربندی کاشی را تشکیل می‌دهد.

۲- لعاب روی آن که ماده‌ای است شیشه‌ای و قسمت رویی آن را تشکیل می‌دهد.

کاشی

کاشی به قطعه سنگی مصنوعی میگویند که طول و عرض آن باهم فرق دارند و ضخامت آن حدود چند میلی متر میباشد. یک سمت کاشی، سمت دیگر سفالی و پیکربندی آن است و طرف دیگر آن  یا روی آن که لعاب دارد، دارای سطح صیقلی و براق میباشد.

سرامیک ها بسیار سخت هستند و غیر حلال و گذارناپذیر می باشند.

اما معمولا در گویش عامیانه به کاشی‌هایی که روی دیوار کار می‌شود «کاشی» و به کاشی‌هایی که در کف ساختمان کار می‌شود «سرامیک» می‌گویند.

کاشی  در میزان استحکام آن است . کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه کار می‌شود ولی سرامیک به دلیل پرس سنگین‌تر و استحکام بالاتر در کف کار می‌شود.

مقاومت سرامیک در برابر فشار، سرما و گرمای شدید و رطوبت نسبت به کاشی بیشتر است و به همین دلیل برای کف کاربرد دارند. اما نوع خاصی از سرامیک به نام پرسلان را می‎توان در محیط‌های بازنیز استفاده کرد. جذب آب سرامیک بسیار کم و پرسلان در حدود صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *