کفشور

تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی

تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی

سوال بسیاری از کاربران از ما این است که تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی در چیست؟ این دو نوع کفشور نسبت به هم چه مزایا و معایبی دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی

کفشور از جمله تجهیزات بسیار ضروری و لازم جهت جمع‌آوری آب سطح فضاهای مختلف است. کفشورها در دو نوع استیل و پلاستیکی طراحی و تولید شده است و به بازار عرضه می‌گردد. در همان نگاه اول این دو نوع کفشور از لحاظ جنس بدنه و متریال ساخته شده تفاوت دارند که باعث تاثیر در فروش آن‌ها شده است. در ادامه این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم.

از نظر حجم آب گیری

در کفشورهای پلاستیکی باید شیب خاصی برای آن‌ها در نظر گرفت و نمی‌توانند به خوبی کفشورهای استیل آب را از خود عبور دهند. کفشور های استیل به دلیل شیب دار بودن و صیقلی بودن، آب بیشتری را از خود عبور می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت گاتر و کفشور خطی

 

از نظر قیمت

از لحاظ قیمت کفشورهای پلاستیکی مقرون به صرفه تر از کفشورهای استیل هستند.

از نظر مساحت تحت پوشش

کفشور پلاستیکی خطی به صورت ماژول یا همان نر و مادگی تولید می‌شود لذا می‌توان محدوده زیادی را با متصل کردن آن‌ها به یکدیگر پوشش داد، این در حالی است که کفشور خطی استیل، نهایتا تا طول یک متر هستند و در محیط هایی که طول آنها زیاد است مانند استخرها نمی‌توان از این نوع کفشور استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: مزایای کفشور استیل

 

از نظر تحمل سنگینی وزن

کفشورهای پلاستیکی تحمل فشار زیاد را ندارند و مناسب پارکینگ‌ها نمی‌باشد. استفاده از کفشور پلاستیکی در پارکینگ، انتخاب اشتباهی است و بهتر است کفشور استیل استفاده شود.

 

از نظر بهداشتی

کفشورهای پلاستیکی آلودگی‌ها را بیشتر به خود می‌گیرد ولی کفشور های استیل اینگونه نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *