کفشور, گاتر

تفاوت گاتر و ترنچ

یکی از سوالات همیشگی همراهان و کاربران سایت لئون پارس درباره فرق و تفاوت گاتر و ترنچ است. در این مقاله می‌خواهیم این تفاوت و فرق را شرح دهیم. اگر این تفاوت سوال شما نیز است پس در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ خود را دریابید.

تفاوت گاتر و ترنچ

تفاوت گاتر و ترنچ معمولاً در کاربری آنهاست. انواع گاتر پیش ساخته برای جمع آوری آب در محوطه‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی یا صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال برای دور استخر، موتورخانه، بام، تراس، پارکینگ و … همچنین در پروژه‌های صنعتی برای کف کارخانجات، آشپزخانه‌های صنعتی و … گاتر برای هدایت آب‌های سطحی کاربرد دارد و درپوش آن معمولاً به صورت گریتینگ یا گریل است. ترنچ به کانالی می‌گویند که برای لوله‌های برق و تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اتصالی برای منزل ایجاد نکند. درپوش ترنچ‌ها به صورت کاور است و آب را عبور نمی‌دهد. به طور کلی ترنچ برای هدایت آب طراحی نمی‌شود و معمولاً ابعاد بزرگتری دارد.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت گاتر پلاستیکی با استیل

 

فرق گاتر و ترنچ از نظر ابعاد

گاترهای پیش ساخته معمولاً در سایزهای کوچکتر از ترنچ‌های تاسیساتی تولید می‌شوند. گاترهایی که برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند معمولاً در عرض 8 سانتیمتر، ارتفاع 3 و طول 30 الی 100 سانتیمتری کاربرد دارند. گاترها برای تمامی فضاهای منزل کاربرد دارد و فقط مختص برای استخر و پارکینگ نیستند و میتوانید به سایز دلخواه سفارش دهید ولی ترنج اماده ندارد و حتما باید از قبل سفارش دهید. همچنین فرق گاتر و ترنچ در این است که کاور ترنچ‌های تاسیساتی از نوع گریتینگ استفاده نمی‌شود تا آب را عبور ندهد.

بیشتر بخوانید: قیمت گاتر

 

تفاوت جنس ترنچ و گاتر

جنس گاترها متغیر می‌باشد اگه اماده باشد پلیمری و اگر سفارشی باشد قابل تغیر می‌باشد. به عنوان مثال پلی پروپیلن یا ترکیبی از پلی پروپیلن و پلی اتیلن. اما ترنچ‌های سایز بزرگ با بتن ریزی درجا در محل پروژه احداث می شوند. جنس گیریتینگ نسبت به کاریردی که دارد متغیر است و از جنس پلاستیک و استیل میباشد.

انواع گریل یا گریتینگ فلزی عبارتند از:

چدن، گالوانیزه، استیل. گریتینگ های پلاستیکی نیز می توانند از جنس پلی پروپیلن، پی وی سی و یو پی وی سی تولید شوند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله رضایت داشته باشید. در ادامه نظرات خود را برای ما قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *