کفشور

کفشور خطی دو حالته

در مقاله‌های قبلی به انواع کفشور و فرق آنها با یکدیگر پرداختیم. حال می‌خواهیم به بررسی کفشور خطی دو حالته بپردازیم. کفشور خطی دو حالته چیست و چه کاربردی دارد؟ کفشورهای خطی دو حالته در اندازه‌های ۳۰*۸، ۶۰*۸، 80*8، 100*8، 120*8 و فاقد هرگونه جوش در کنج‌ها تولید می‌شوند. با ما همراه باشید

کفشور خطی دو حالته چیست؟

این نوع کفشور خطی دارای دو حالت مختلف است. در حالت اول می‌توانید از سرامیک یا کاشی که در محل نصب این کفشور استفاده کرده‌اید به اندازه سطح درب برش دهید و در داخل درب کفشور با استفاده از چسب آکواریوم بچسبانید. در این حالت یک طرف از درب کفشور از جنس سرامیک می‌باشد. در حالت دوم طرف دیگر این درب کفشور از جنس استیل بوده و دارای طرح اختصاصی است. به این نوع کفشور، کفشور خطی دو حالته گفته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی قبل از خرید کفشور

 

نکات مهم در حین نصب کفشور دو حالته:

  • برای برش سرامیک از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا شکل ظاهری سرامیک حفظ شود و لب پر نباشد.
  • اگر ضخامت سرامیک نسبت به عمق درب کفشور کم بوده باید از چسب آکواریوم بیشتری استفاده کنید تا سطح درب با سطح مکان مورد اندازه هم سطح باشد.
  • اگر ضخامت سرامیک نسبت به عمق درب کفشور بیشتر بود با استفاده از سنگ فرض ضخامت سرامیک را کم کرده تا همسطح عمق درب کفشور شود.
  • حتما پیش از نصب نهایی درب کفشور از خشک شدن چسب آکواریوم مطمعن باشید.

 

انواع کف شور از نظر شکل ظاهری:

کفشور خطی

در قدیم کفشور خطی به شکل مربع بود. امروزه به شکل مستطیل هستند و آب بیشتری را وارد لوله‌ها می‌کنند. این کفشورها نیاز به شیب ندارند. شرکت لئون پارت تولید کننده برتر انواع کفشور خطی می‌باشد. با استفاده از لینک زیر می‌توانید انواع کفشور خطی تولید این شرکت را مشاهده کنید.

 

کفشور خطی استیل

کفشور سرامیک خور

نسل جدیدی از کفشورهای استیل هستند. به جای استفاده از دریچه که ظاهری نا خوشایند دارند آن قیمت را با سرامیک کف می‌پوشانند و آب از درزهای باریک اطراف آن وارد لوله ها می‌شود. اگر ضخامت سرامیک کمتر از عمق درب کفشور خطی می‌باشد بهتر است این فاصله را با چسب آکواریوم پر کرد تا سرامیک با لبه درب کفشور خطی هم سطح شود. با استفاده لینک زیر محصولات کفشور سرامیک خور را مشاهده کنید.

 

محصولات کفشور سرامیک خور

 

[aparat id=’aGSs0′]

کفشور سوپاپ دار

 کفشور های سوپاپ دار برای قسمت‌هایی که بوی بد فاضلاب وارد محیط می‌شود. مورد استفاده قرار میگیرد. خروجی کفشور که به لوله فاضلاب متصل میشود به وسیله سوپاپ بسته می‌ماند. زمانی که آب روی سطح سوپاپ جمع می‌شود، فنر سوپاپ آزاد شده و باعث خروج سریع آب می‌شود.

امیدواریم از خواندن این مقاله رضایت داشته باشید. در ادامه نظرات خود را برای ما قرار دهید. همچنین می‌توانید باپیج اینستاگرام ما

همراه باشید.

[aparat id=’Clz4Q’]

اینستاگرام: leonpard_org

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *