کفشور

کفشور خطی استیل

کفشور خطی استیل و کاربرد انواع کفشور

کفشور خطی استیل وسیله ای جهت ازتباط میان کف ساختمان و لوله های فاضلاب است.

معمولا در قسمتی استفاده می شوند که نیاز به شستشوی مدام هست.

همانند: حمام ، سرویس یهداشتی ، آشپزخانه و حتی در فضاهایی همانند روف گاردن یا پارکینگ و حیاط ساختمان و ….

 

کفشور خطی استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

کفشور وسیله ای جهت ازتباط میان کف ساختمان و لوله های فاضلاب است دلیل وجود کفشورها در قسمت‌هایی از محیط پیرامون که نیاز به شستشوی آن‌ها داریم و امکان استفاده از آب در این مناطق به دلیل کاربری‌های متفاوت وجود دارد، احساس می‌شود.

وقتی قسمتی از کف را می شوریم یا هنگام دوش حجم قابل توجهی از آب روی زمین می‌ریزد .

به صورت خلاصه کفشور وظیفه هدایت آب به سمت لوله فاضلاب را دارد.

کفشور ها با توجه به متریال و نوع جنس آن کاربرد آن در مکانهای مختلف گوناگون می باشد

معرفی انواع کفشور

همان‌طور که اشاره کردیم انواع کفشور برای جمع آوری آب از روی سطوح و هدایت آن به راه آب‌های فاضلاب بهترین ابزار است. از انواع کفشور در حمام، آشپزخانه، دستشویی، پارکینگ، حیات خلوت و مکان‌هایی از این دست استفاده می‌شود. به طور کلی کفشورها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کفشور مربع

کفشورهای معمول که در اکثر خانه‌ها تعبیه می‌شوند اغلب از نوع مربع هستند. این کف شور ها متشکل از یک مربع با ابعاد 10 در 10 در سطوح آشپزخانه، حمام و دستشویی منازل قرار داده می‌شوند. به طور معمول جنس این کف شور ها از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود که نمونه ارزان‌تری از نوع استیل آن‌ها است. اما نمونه‌های استیل دوام بیشتری داشته و گران‌تر از انواع پلاستیکی هستند.

  • استیل
  •  برنجی
  • پلاستیکی
  • آلمینیومی

کفشور خطی استیل

یکی از کاربردی‌ترین انواع کفشور ، کفشور خطی به شمار می‌رود. کفشور خطی ابعاد بزرگتری نسبت به کفشورهای مربعی یا دایره‌ای معمولی دارد و می‌تواند حجم بیشتری از آب را تخلیه کند.

معمولا در مکان‌هایی استفاده می شود که

نیاز به تخلیه حجم بالایی آب هست و شیبندی در این مکان مشکل می باشد

و از کاشی یا سنگ های بزرگی استفاده شده هست و امکان شیببندی نیست.

کفشور پارکینگی

کفشورهای پارکینگی دو نوع معمولی و خطی دارند و تفاوت آن‌ها با هم دیگر در مخزنی است که زیر دریچه (سیفون ) آن‌ها تعبیه شده که از ورود شن، ماسه و زباله‌های ریز و درشت به داخل لوله فاضلاب جلوگیری می‌کند .

کفشور سرامیک خور

کفشورهای سرامیک خور ظاهری کاملا متفاوت با دیگر انواع کفشور دارند. اما کفشورهای سرامیک خور دارای یک قاب اصلی هستند که میان قاب یک برش از سرامیک قرار می‌گیرد تا ظاهری شکیل‌تر و یکدست برای کفپوش سطح مورد نظر ایجاد کند.

این نوع

نکند.

  1. به حجم آبی که قرار است از طریق دریچه کفشور تخلیه شود دقت کنید. به عنوان مثال برای انتخاب کفشور حمام که حجم زیادی آب باید از دریچه کفشور تخلیه شود بهتر است از بین انواع کفشور، کفشور خطی را انتخاب کنید.
  2. اگر قصد تهیه کفشور برای محیط‌های باز مانند پارکیگ یا حیاط را دارید و کفشورها در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، بهتر از کفشور پلاستیکی استفاده نکنید.
  3.  کفشور برای مکان‌هایی را دارید که ممکن است حجم زیادی شن، ماسه یا زباله همراه آب به داخل دریچه کفشور هدایت شود، بهتر است در بین انواع کفشور از نوع پارکینگی استفاده کنید.
  4.  محدودیت بودجه ندارید و قصد دارید تا حمام و دستشویی منزل خود را بی عیب و نقص طراحی کنید از کفشورهای سرامیک خور برای این بخش‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *