کفشور

مزایا و معایب کفشور

مزایا و معایب کفشور

کفشور های نقطه ای رایج ترین نوع تخلیه دوش هستند که همه ما باید با آن آشنا باشیم. این یک کفشور کوچک است که معمولاً در مرکز کف دوش قرار می گیرد. کف باید از همه جهات به سمت این کفشور شیب دار باشد تا اطمینان حاصل شود که آب به اندازه کافی تخلیه می شود. اینها اغلب گرد هستند، اگرچه می‌توانید آنهایی را که رویه‌ی مربع دارند نیز تهیه کنید که احتمالاً با کاشی‌های مربعی مناسب‌تر هستند. کفشور های نقطه ای کوچک و ارزان هستند، اما همچنان کفشور زیادی برای هر دوش فراهم می کنند.

از آنجایی که کف باید از همه جهات شیب دار با یک کفشور نقطه ای باشد، در مورد نوع کاشی هایی که می توانید استفاده کنید محدودتر خواهید بود. به طور کلی، برای کار با شیب، باید کاشی های کوچکتر را بچسبانید. این نوع کفشور در دوش های دارای حاشیه استفاده می شود و بهترین گزینه برای دوش های بدون حاشیه نیست.

مزایای کفشور

  • جلوگیری از ورود بوی نامطبوع در هنگام تخلیه خود عامل مهمی برای استفاده از کفشور سوپاپ دار می‌باشد.
  • جلوگیری از ورود سوسک و حشرات موذی: چرا که این سوپاپها از سمت بالا باز می‌شوند و به هیچ عنوان دیگر سوسک ها و… راهی برای ورود به فضای داخل ساختمان را ندارند.

جلوگیری از گرفتن لوله فاضلاب؛ این کفشورها به خودی خود باعث می‌شوند، آشغال های بزرگ که خود عامل اصلی گرفتگی لوله است وارد لوله فاضلاب نشوند و به بر روی کفشور سوپاپ دار بایستند

معایب استفاده از کفشور خطی

انواع کفشور خطی یا گاتر در کنار مزایایی که از آن‌ها برخوردارند، معایبی هم دارند که به‌طور خلاصه در چند مورد زیر می‌توان به بررسی آن‌ها پرداخت:

⦁ نصب کفشور خطی پیچیدگی‌های بیش‌تری نسبت به نصب کفشور نقطه‌ای دارد.
⦁ باید شیب‌بندی کف فضایی که قصد نصب کفشور خطی برای آن را دارید، برای این کار مناسب‌سازی شده‌باشد؛ یعنی شیبی ملایم به یک سمت. نه شیب مناسب برای کفشور نقطه‌ای که به سمت مرکز فضا تعبیه شده‌است.
⦁ درصورت بروز مشکل در خود کفشور یا طریقه نصب آن، لازم است کف فضا کمی برش بخورد تا عملیات لازم انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *