کاشی و سرامیک, کفشور, گاتر

انواع کفشور

در این مقاله از سایت کفشور می‌خواهیم درباره انواع کفشور توضحیاتی را ارائه دهیم. تفاوت و فرق هرکدام را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

کفشور چیست؟

کفشور و یا shower drain وسیله‌ای از جنس فلز و استیل برای اتصال بین کف و لوله فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد. کفشورها  از ورود آشغال و مو که موجب گرفتگی لوله‌ فاضلاب می‌شود، جلوگیری کرده همچنین از خروج سوسک و سایر حشرات به داخل منزل شما جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت کفشور استیل و برنجی

 

مزایای استفاده از کفشور:

  • به دلیل داشتن یک گردنی چند سانتی‌ از ورود آب کف به قسمت زیری سرامیک‌هاجلوگیری میشود و از نم زدگی اطراف لوله جلوگیری می‌کند.
  • با داشتن سیفون در مسیر خروجی آب به لوله فاضلاب، مانع از ورود آشغال و گرفتگی مسیر فاضلاب می‌شود.

 

مزایای استفاده از کفشور:

 

انواع کفشور از نظر جنس:

  •  چدنیاولین و قدیمی‌ترین این کفشور‌ها از مقاومت زیادی برخوردار بودند تا اینکه پای شوینده‌های اسیدی به بازار باز شد. درحالی که چئن با مواد اسیدی از بین میرود
  • استیل جدیدترین نمونه کفشور هستند، هم در برابر انواع شوینده مقاوم هستند و هم در برابر فشار و ضربه. اگر به دنبال کفشوری هستید که سالیان سال از آن استفاده کنید. بدون شک این مدل بهترین گزینه برای شما هستند.

انواع کفشور از نظر جنس:

انواع کفشور از نظر شکل ظاهری:

  • کفشور خطی:  این کفشورها به شکل مستطیل هستند که میزان بیشتری از آب را خارج می‌کنند. در مدل‌ها قبلی از کف تراز شده استفاده نمی شد و کف به طرف کفشور شیب داده می شد.

انواع کفشور از نظر شکل ظاهری:

  • کفشور سرامیک خورنسل جدیدی از کف‌شورهای خطی هستند. طراحی این مدل به گونه‌ای است که به جای استفاده از فلز روی سطح زمین که نمای زیبایی ندارد با همان جنس و رنگ کاشی کف روی آن را می پوشانند و فقط محل خروج آب مشخص است.

 

کفشور سرامیک خور

 

بیشتر بخوانید: کفشور خطی دو حالته

 

انواع کفشور سرامیک خور

 

امیدواریم از خواندن این مقاله رضایت داشته باشید. در ادامه نظرات خود را برای ما قرار دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *